گوشی اندروید: ورود با گوشی های اندروید هم با برنامه قرار و هم با مرورگر امکان پذیر است.
اگر برنامه قرار را نصب داشته باشید همان ابتدا که روی لینک زدید؛ انتخاب کنید که با برنامه قرار باز شود.
اگر برنامه قرار را نداشته باشید؛ وقتی لینک را در مرورگر باز کنید میتوانید با اختیار خود گزینه «دانلود برنامه» را زده و پس از نصب با برنامه وارد شوید. (همچنین میتوانید توسط این لینک برنامه قرار را نصب کنید.) پس از نصب برنامه روی لینک بزنید و انتخاب کنید که با برنامه باز شود. شما همچنین میتونید گزینهی «باز کردن تماس در مرورگر» را انتخاب کنید تا بدون نصب برنامه بتوانید وارد شوید.
در لیست اتاقهای من روی ( more_vert ) همراستای اسم اتاق کلیک کنید؛ با کلیک بر روی پیشینه اتاق و حاضرین ( developer_board )، خروجی اکسلی دانلود میشود که در آن تاریخ ساخت اتاق به همراه مشخصات (تاریخ، زمان، اسم و چهار رقم آخر شماره تلفن) افرادی که وارد اتاق شدهاند؛ درج شده است. دقت کنید که پیشنیه ۵۰ جلسه آخر شما نشان داده میشود.
توجه:
- افرادی که از سایر برنامههای سازگار با قرار استفاده میکنند (اپهای مجموعه جیتسی به خصوص برای کاربران آیفون و آیپد) حضورشان در فایل حضور و غیاب منعکس نمیشود.
- زمانی که اتاق فعال است؛ گزارش حضور و غیاب مربوط به آخرین فعالیت اتاق را نمیتوانید دانلود کنید. حدود ۱ الی ۱۰ دقیقه بعد از اینکه همهی حاضرین از اتاق خارج شوند؛ آمار آن نشست به فایل گزارش اتاق اضافه خواهد شد.
- این لیست تنها برای اتاقهای خصوصی ایجاد میشود.
روی اسم گروه مورد نظر بزنید؛ با کلیک بر روی گزینه پیشینه اتاق و شرکتکنندگان، خروجی اکسلی دانلود میشود که در آن تاریخ ساخت اتاق به همراه مشخصات (تاریخ، زمان، اسم و چهار رقم آخر شماره تلفن) افرادی که وارد اتاق شدهاند ؛ درج شده است. دقت کنید که پیشنیه ۵۰ جلسه آخر شما نشان داده میشود.
توجه:
- افرادی که از سایر برنامههای سازگار با قرار استفاده میکنند (اپهای مجموعه جیتسی به خصوص برای کاربران آیفون و آیپد) حضورشان در فایل حضور و غیاب منعکس نمیشود.
- زمانی که اتاق فعال است؛ گزارش حضور و غیاب مربوط به آخرین فعالیت اتاق را نمیتوانید دانلود کنید. حدود ۱ الی ۱۰ دقیقه بعد از اینکه همهی حاضرین از اتاق خارج شوند؛ آمار آن نشست به فایل گزارش اتاق اضافه خواهد شد.
- این لیست تنها برای گروهها ایجاد میشود.
شما به عنوان سازنده/ادمین میتوانید شرکتکنندهها را بیصدا (mic_off) ، بیتصویر (videocam_off) و از اتاق خارج کنید (eject)؛ شما به دو طریق موقت و دائم میتوانید صدا و تصویر شرکتکنندگان را قطع کنید:
قطع صدا و تصویر موقت: (قطع موقت به این معنا است که شرکتکننده میتواند دوباره صدا و یا دوربین خود را وصل کند.) ابتدا از طریق آیکون لیست شرکتکنندگان اتاق را باز کنید؛ شما میتوانید با کلیک روی آیکون و صدا و تصویر شرکتکننده مورد نظر را قطع کنید؛ همچنین میتوانید روی همراستای اسم یکی از شرکتکنندگان زده و با انتخاب گزینه بیصدا کردن بقیه یا قطع کردن تصویر بقیه ، دسترسی صدا و تصویر همه شرکتکنندگان را بگیرید.
قطع صدا و تصویر دائم: (به این معنی که تا زمانی که شما دوباره دسترسی صدا و تصویر را به شرکتکنندگان ندهید، خودشان قادر به فعال کردن میکروفن یا دوربین خود نیستند.) ابتدا از طریق آیکون لیست شرکتکنندگان اتاق را باز کنید؛ شما میتوانید با کلیک روی که همراستا اسم شرکتکنندگان قرار گرفته است، همزمان دسترسی صدا و تصویر فرد مورد نظر را قطع کنید؛ همچنین از طریق گزینه تنظیمات دسترسی که پایین لیست شرکتکنندگان قرار دارد؛ میتوانید با گزینه ایجاد دسترسی همه یا حذف دسترسی همه، دسترسی صدا و تصویر همه شرکتکنندگان را قطع یا وصل کنید. در این صورت تا زمانی که خودتان مجدد دسترسیها را برنگردانید شرکتکنندگان قادر به فعال کردن میکروفن و دوربین خود نیستند. شما همچنین میتوانید در صورت نیاز افراد را مسدود کنید یا موقتاً از اتاق بیرون کنید.
۱- فایل موردنظر را از قبل باز کرده و آماده کنید؛
۲- در اتاق وارد ۳ نقطه شوید و گزینه «شروع اشتراکگذاری صفحه نمایش» را انتخاب کنید؛
۳- به قسمت پیشنمایش برنامههای باز گوشی رفته و فایل مورد نظر را که از قبل باز کردهاید را انتخاب کنید؛
در این حالت سایر اعضای اتاق فایل شما را مشاهده میکنند.
توجه: بعد از فعالسازی شما تفاوتی احساس نمیکنید اما شرکتکنندگان تصویر صفحه شما را میبینند. توجه کنید که امکان اشتراکگذاری صدا در گوشی وجود ندارد.
داخل اتاق روی قسمت پیامها ( chat_bubble_outline پایین صفحه سمت چپ) کلیک کنید؛ پنجره فایلها را انتخاب کنید؛ با استفاده از دکمهی «بارگذاری»، فایل مورد نظر خود را بازگذاری کنید.
توجه:
- حداکثر حجم هر فایل بارگذاری شده ۱۰۰ مگابایت و حداکثر حجم فضای ابری برای بارگذاری فایلها نیز، ۱۰۰مگابایت است. در صورت پر شدن فضای ابری لازم است فایلهایی که نیاز ندارید را حذف کنید تا فضای ابری باز شود.
- تنها سازنده اتاق (و ادمین) امکان بارگذاری فایل یا پخش آن را دارد. شرکتکنندگان میتوانند با مراجعه به این قسمت فایل را دانلود کنند.
- شما میتوانید فایل های (MP3,MP4) از طریق آیکون
همراستای اسم فایل پخش کنید. همچنین برای ارائه فایل PDF و عکس میتوانید از آیکون
همراستای اسم فایل بارگذاری شده استفاده کنید که در این صورت فایل مورد نظر با استفاده از تخته باز میشود و به شما امکان استفاده از سایر قابلیتهای تخته مانند ترسیم اشکال، تعیین رنگ قلم و ... را میدهد.
توجه کنید که برای ارائه فایل پاورپوینت (PPTX) ابتدا باید از آن خروجی PDF بگیرید.
داخل اتاق روی ابزارِ بیشتر ( more_vert پایین صفحه سمت راست) کلیک کنید؛ روی گزینه «فایل های اتاق» بزنید؛ در صفحه باز شده گزینه «بارگذاری» را بزنید تا بتوانید فایل های pdf و فایل های صوتی و تصویری (MP3 و MP4) را بارگزاری کنید.
- در نظر داشته باشید که در گوشی تنها قابلیت ارائه فایلهای pdf وجود دارد. لذا شما میتوانید فایلهای صوتی و تصویری را بارگذاری کنید اما برای نمایش آنها باید از رایانه استفاده کنید.
- حداکثر حجم هر فایل بارگذاری شده ۱۰۰ مگابایت حداکثر حجم فضای ابری برای بارگذاری فایلها نیز، ۱۰۰مگابایت است. در صورت پر شدن فضای ابری لازم است فایلهایی که نیاز ندارید را حذف کنید تا فضای ابری باز شود.
- توجه کنید که برای به ارائه فایل پاورپوینت (PPTX) ابتدا باید از آن خروجی PDF بگیرید.
- خطای reconnecting هنگام ورود به اتاق
لطفا ابتدا اینترنت خود را چک کنید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر از اینترنت سازمانی استفاده میکنید چک کنید پورتهای قرار وارد شده باشند.
پورتها:
80 TCP
443 TCP
9800-9850 UDP
اگر ویندوز سیستم شما 7 است؛ حتما از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید. اما اگر این مشکل در ویندوز 10 و مرورگر کروم اتفاق میافتد، در صورت امکان یک اتاق جدید بسازید و جلسه خود را به آن اتاق منتقل کنید.
در غیر این صورت لطفا برای حل مشکل با پشتیبانی در ارتباط باشید.
- خطاهای 5XX (هر خطایی که با 5 شروع شود مانند خطای 505)
برای حل مشکل لطفا با پشتیبانی در ارتباط باشید.
- خطای اتصال به سرور
اگر تمامی شرکت کنندگان با همین خطا مواجه میشوند لطفا با پشتیبانی در تماس باشید.
در غیر این صورت اینترنت خود را چک کنید. میتوانید با تغییر اینترنت از خانگی (مودم) به همراه (خط) و یا بالعکس مجددا امتحان کنید. همچنین از اپدیت بودن مرورگر/برنامه خود اطمینان حاصل کنید.
- پیغام «شما به این اتاق دعوت نشده اید»
این پیغام زمانی مشاهده میشود که اتاق خصوصی باشد و شماره شما توسط سازنده اتاق اضافه نشده باشد. (اکر دو شماره فعال دارید: احتمال دارد شماره دیگر شما وارد شده باشد). بنابراین لازم است با برگزارکننده در ارتباط باشید تا شماره شما را به اتاق خصوصی اضافه کند.
- پیغام «اندازه فایل بیش از حد مجاز است»
شما میتوانید فایلهای خود را تا حد 100 مگابایت آپلود کنید.
- پیغام « ادمین، اتاق «....» را بسته است. به محض ورود ادمین به اتاق شما میتوانید به جلسه بپیوندید.»
از ادمین یا سازنده اتاق بخواهید که اتاق را باز کند.
- خطای 404
این خطا در ۲ حالت نشان داده میشود:
۱ - در صورتی که لینک را اشتباه وارد کرده باشید.(کلمه یا حرفی جابهجا یا اشتباه وارد شده باشد.)
۲ – همچنین در صورتیکه اتاق وجود نداشته باشد یا حذف شده باشد.
لذا اگر از وجود اتاق و درست بودن لینک مطمین هستید؛ لطفا با تیم پشتیبانی قرار تماس بگیرید.
- خطای {""detail"":""Not found.""}
این خطا در ۲ حالت نشان داده میشود:
۱ - در صورتی که لینک را اشتباه وارد کرده باشید.(کلمه یا حرفی جابهجا یا اشتباه وارد شده باشد.)
۲ – همچنین در صورتیکه اتاق وجود نداشته باشد یا حذف شده باشد.
لذا اگر از وجود اتاق و درست بودن لینک مطمین هستید؛ لطفا با تیم پشتیبانی قرار تماس بگیرید.
- خطای « This site cant be reached»
این خطا در ۲ حالت نشان داده میشود:
۱ - در صورتی که لینک را اشتباه وارد کرده باشید.(کلمه یا حرفی جابهجا یا اشتباه وارد شده باشد.)
۲ – همچنین در صورتیکه اتصال اینترنت شما دچار مشکل شده باشد.
لذا اگر از وجود اتصال اینترنت و درست بودن لینک مطمین هستید؛ لطفا با تیم پشتیبانی قرار تماس بگیرید.
- پیغام «تصویر - نام کاربر- به دلیل صرفه جویی در پهنای باند قطع شده است.»
لطفا اینترنت خود را بهبود ببخشید. برای اینکار اگر به اینترنت خانگی (مودم) اتصال دارید؛ اینترنت خود را به نت خط و یا بالعکس تغییر دهید و مجددا امتحان کنید.
- پیغام «برای استفاده از میکروفن یا دوربین و یا اشتراکگذاری صفحه نمایش در اتاق، از مدیر بخواهید که به شما دسترسی دهد»
در این حالت دسترسی شما از طرف مدیر اتاق گرفته شده است. لذا با سازنده یا ادمین اتاق در ارتباط باشید تا به شما دسترسی بدهند. برای این امر میتوانید از قسمت پیامهای اتاق استفاده کنید.
- پیغام «فضای ابری در دسترس نیست»
اگر از اینترنت سازمانی استفاده میکنید؛ چک کنید پورتهای قرار وارد شده باشند.
پورتها:
80 TCP
443 TCP
9800-9850 UDP
در غیر این صورت برای حل این مشکل لطفا با پشتیبانی در ارتباط باشید.
- پیغام «فضای ابری پر شده است»
برای رفع این مشکل باید برخی از فایلهای ضبطی خود یا فایلهای داخل اتاق را پاک کنید تا فضای ابری آزاد شود.
- پیغام «دسترسی به میکروفن به دلایل نامشخص داده نشده است»
برای حل این مشکل از راهکارهای زیر استفاده کنید:
۱ - آپدیت کردن سیستمعامل
۲ - آپدیت کردن درایورهای سیستمهای صوتی
۳ - آپدیت کردن بروزر و ترجیحاً استفاده از مرورگرهای شناخته شده تر مثل آخرین نسخه کروم
لطفاً ابتدا مطمین شوید که سایر شرکتکنندگان دوربین خود را روشن کردهاند. برای این کار روی آیکون بزنید تا اسامی افراد داخل اتاق را ببینید. جلوی اسم هر فرد علامت دوربین وجود دارد. اگر آیکون به شکل بود یعنی فرد تصویر خود را وصل نکرده است و اگر بود به این معنی است که دوربین فرد مورد نظر روشن است.
در گام بعدی از کیفیت اینترنت خود اطمینان حاصل کنید .
توجه کنید که وقتی صفحه یا فایلی در حال اشتراک است؛ تصویر فرد ارائهدهنده به صورت کوچک در سمت راست صفحه نمایش داده می شود. برای مشاهده تصاویر دیگران میتوانید حالت نمایش چندگانه را انتخاب کنید.