۰۲۱-۲۲۳۸۴۲۵۹ :شماره پشتیبانی

پرسش‌های متداول

شروع با قرار
  • معرفی سایت قرار
    در دفترچه‌ی راهنمای سایت، شما را با فضا و قابلیت‌های قرار آشنا می‌کنیم.
  • چطور میتونم جلسه را مدیریت کنم؟
    به عنوان سازنده/ادمین می‌توانید شرکت‌کننده‌ها را بی‌صدا () ، بی‌تصویر () و از اتاق خارج کنید () . کافی است در اتاق/گروه روی گوشه کادر شرکت‌کننده کلیک کنید تا به قابلیت‌ها دسترسی داشته باشید.
  • چطور میتونم چند جلسه همزمان برگزار کنم؟
    با حساب کاربری خود می‌توانید به تعداد موردنیاز بسته پیشرفته تهیه کنید و مطابق تعداد بسته تهیه شده می‌توانید جلسه همزمان با امکانات پیشرفته برگزار کنید.
  • آیا همه با داشتن لینک اتاق می‌توانند به اتاق وارد شوند؟
    اگر اتاق عمومی باشد بله. اما در گروه (اتاق خصوصی) تنها افرادی می‌توانند با لینک وارد اتاق شوند که سازنده اتاق شماره تلفنشان را به لیست شرکت‌کنندگان اتاق اضافه کرده‌ باشد.
  • چطور گروه بسازم؟
    وارد شوید.
    اتاق را از حالت عمومی به خصوصی تغییر دهید.
    شماره تماس‌ها را به لیست شرکت‌کنندگان اضافه کنید و کلید Enter را بزنید.
    همچنین می‌توانید شرکت‌کنندگان را با آپلود فایل (CSV (MS-DOS تک ستونه اضافه کنید.
  • چطور صفحه مانیتور یا برنامه‌ای را به صورت زنده به اشتراک بگذارم؟
    بر روی دکمه کلیک کنید.
    حالت اشتراک‌گذاری را انتخاب کنید.
    اگر خواستید صدای سیستم را به اشتراک بگذارید گزینه share audio را تیک بزنید.
    سپس روی دکمه share کلیک کنید (اگر صفحه‌ای که میخواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب نکرده باشید این دکمه طوسی رنگ خواهد بود).
  • چطور قبل از شروع جلسه از وضعیت اینترنت خود مطلع شوم؟
    می‌توانید با مراجعه به سایت speedcheck.ir سرعت اینترنت خود را بسنجید. اطلاعات ارائه شده در این سایت می‌تواند شما را در شناسایی وضعیت اینترنت و همچنین نحوه بهبود آن راهنمایی کند.
    در جلسه هم با دنبال کردن رنگ علامت پایدار می‌توانید از وضعیت اینترنت خود مطلع شوید.
    پایدار: پایدار پایدار: پایدار نسبتا پایدار: نسبتا پایدار ناپایدار: ناپایدار
  • برای استفاده از قرار چه دسترسی‌هایی لازم است؟
    دسترسی به میکروفون
    دسترسی به دوربین
    قرار به عنوان یک ابزار ویدئو کنفرانس دسترسی به میکروفون و دوربین شما را نیاز دارد؛ اما فعال‌سازی میکروفون و دوربین توسط خود کاربر انجام می‌شود. این دسترسی‌ها در حافظه‌ی مرورگر ذخیره می‌شوند در صورت نیاز می‌توان با پاک کردن cache مرورگر دسترسی‌ها را نیز پاک کرد.
  • تعرفه هزینه اینترنت استفاده از قرار به چه صورت محاسبه می‌شود؟
    قرار در سامانه لیست میزبان‌های داخلی سازمان فناوری اطلاعات برای محاسبه تعرفه نیم‌بها ثبت شده است.
  • حداکثر تعداد افرادی که می‌توانند همزمان وارد یک اتاق شوند چند نفر است؟
    ۶۰ نفر می‌توانند در اتاق حضور داشته باشند. در صورتی که تعداد بیشتری شرکت‌کننده مدنظر داشتید لطفا با پشتیبانی در تماس باشید تا هماهنگی لازم با توجه به شرایط مورد نظر انجام شود.
  • چطور اتاق خود را از دسترس دیگران خارج کنم؟
    سازنده و ادمین، امکان بستن اتاق/گروه را دارد و تا زمانی که سازنده/ادمین دوباره وارد اتاق نشوند شرکت‌کنندگان امکان ورود را نخواهند داشت.
    نحوه بستن اتاق:
    با ورود به ابزارِ بیشتر (پایین صفحه سمت راست)، گزینه‌ی بستن اتاق () را انتخاب کنید.
  • چطور به تاریخچه و حضور افراد در اتاق دسترسی داشته باشم؟
    این قابلیت در بسته‌های پیشرفته و سازمانی در دسترس است (برای مشاهده بسته‌ها اینجا کلیک کنید).


    در لیست اتاق‌های من وارد ( ) همراستای اسم اتاق شوید.
    با کلیک بر روی تاریخچه اتاق و حاضرین ( )، خروجی اکسلی دانلود می‌شود که در آن تاریخ ساخت اتاق به همراه مشخصات (تاریخ، زمان، اسم و چهار رقم آخر شماره تلفن) افرادی که وارد اتاق شده‌اند ارائه شده است.
    توجه:
    - لازم است شرکت‌کنندگانی که با اپلیکیشن قرار وارد اتاق می‌شوند، برنامه را به‌روز‌رسانی کنند تا در لیست حضور و غیاب قرار گیرند.

    - افرادی که از سایر برنامه‌های سازگار با قرار استفاده می‌کنند (اپ‌های مجموعه جیتسی به خصوص برای کاربران آیفون و آیپد) حضورشان در فایل حضور و غیاب منعکس نمی‌شود.
    - زمانی که اتاق فعال است، گزارش حضور و غیاب مربوط به آخرین فعالیت اتاق را نمی‌توانید دانلود کنید. حدود یک دقیقه بعد از اینکه همه‌ی حاضرین از اتاق خارج شوند‌ آمار آن نشست به فایل گزارش اتاق اضافه خواهد شد.
  • چطور از قابلیت ضبط استفاده کنم؟
    این قابلیت در بسته‌های پیشرفته و سازمانی در دسترس است (برای مشاهده بسته‌ها اینجا کلیک کنید).


    داخل اتاق روی ابزارِ بیشتر (پایین صفحه سمت راست) کلیک کنید.
    گزینه شروع ضبط ( ) را انتخاب و تایید کنید.
    برای اتمام ضبط نیز به همین صورت توقف ضبط را بزنید.
    توجه:
    - در صورت عدم تمدید حساب کاربری پیشرفته یا سازمانی فایل‌ها پس از ۷ روز حذف می‌شوند.
    - در بسته پیشرفته ۳ گیگابایت و در بسته سازمانی به ازای هر کاربر پیشرفته ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری در نظر گرفته شده است.

    برای دریافت فایل ضبط شده:
    در لیست اتاق‌های من وارد ( ) همراستای اسم اتاق شوید.
    با کلیک بر روی ویدئو‌های ضبط شده ( ) لینک ویدئو را دریافت کنید.
  • چطور فایلی را برای شرکت‌کنندگان ارسال کنم؟
    این قابلیت در بسته‌های پیشرفته و سازمانی در دسترس است (برای مشاهده بسته‌ها اینجا کلیک کنید).


    داخل اتاق روی قسمت پیام‌ها (پایین صفحه سمت چپ) کلیک کنید.
    پنجره مدیریت فایل‌ها (آزمایشی) را انتخاب و تایید کنید.
    با استفاده از دکمه‌ی بارگذاری، فایل مورد نظر خود را بازگذاری کنید.
    توجه:
    - در بسته پیشرفته ۳ گیگابایت و در بسته سازمانی به ازای هر کاربر پیشرفته ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری در نظر گرفته شده است.
    - محدودیت ۱۰۰ مگابایت برای فایل‌های ارسالی در نظر گرفته شده است.
    - تنها سازنده اتاق (و ادمین) امکان بارگذاری فایل یا پخش آن را دارد. شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به این قسمت فایل را دانلود کنند.
    - تنها فایل‌های صوتی و تصویری (MP4 و MP3) امکان پخش دارند. برای ارائه فایل PDF و عکس می‌تونید از قابلیت تخته استفاده کنید.
    - در حال حاضر تنها در نسخه مرورگر رایانه امکان آپلود فایل و پخش فایل صوتی و تصویری وجود دارد. این قابلیت، به زودی به اپلیکیشن قرار نیز اضافه خواهد شد.

    این قابلیت در مرحله آزمایشی است. لطفا با در میان گذاشتن تجربه کاربری و بازخورد‌های خود با ما در بهبود عملکرد این بخش همراه شوید.
  • چطور یک فایل PDF را در کلاس ارائه بدهم؟
    این قابلیت در بسته‌های پیشرفته و سازمانی در دسترس است (برای مشاهده بسته‌ها اینجا کلیک کنید).


    ابزار تخته‌ی قرار در کنار داشتن ابزار‌های تخته، قابلیت نمایش فایل PDF و عکس را نیز دارد. می‌توانید فایل ارائه PDF خود را آپلود کنید و با استفاده از ابزار تخته به توضیح و تدریس آن در کنار ارائه خود بپردازید.
    داخل اتاق روی ابزارِ بیشتر (پایین صفحه سمت راست) کلیک کنید.
    گزینه باز کردن تخته (آزمایشی) ( ) را انتخاب و تایید کنید.
    برای بستن تخته نیز به همین صورت گزینه بستن تخته را بزنید.

    این قابلیت در مرحله آزمایشی است. لطفا با در میان گذاشتن تجربه کاربری و بازخورد‌های خود با ما در بهبود عملکرد این بخش همراه شوید.
  • چطور عکس پروفایل بگذارم؟
    وارد حساب کاربری خود شوید. در داشبورد کاربری روی (بالای صفحه سمت چپ، همراستای عناوین اتاق‌های من، درباره‌ی قرار، ...) کلیک کنید.
    وارد قسمت حساب کاربری شوید.
    با استفاده از گزینه انتخاب تصویر، عکس پروفایلتان را مشخص کنید.
    توجه:
    - محدودیت ۵۰۰ کیلوبایت برای حجم تصویر انتخاب شده در نظر گرفته شده‌است.
  • چطور می‌توانم ادمین/مدیر برای اتاق مشخص کنم؟
    این قابلیت در بسته‌های پیشرفته و سازمانی در دسترس است (برای مشاهده بسته‌ها اینجا کلیک کنید).


    در لیست اتاق‌های من وارد ( ) همراستای اسم اتاق شوید.
    با کلیک بر روی انتخاب ادمین های اتاق ( )، شماره موبایل شخصی که می‌خواهید به عنوان ادمین اتاق مشخص شود را وارد کنید و دکمه Enter صفحه‌کلید را بزنید.
    توجه:
    افرادی که به عنوان ادمین مشخص می‌شوند، به قابلیت‌های درون اتاق دسترسی خواهند داشت. این قابلیت‌ها عبارتند از:
    - بی‌صدا/بی‌تصویر/خارج کردن افراد
    - استفاده از تخته
    - شروع و توقف ضبط
    - امکان آپلود فایل
    - بستن اتاق
عیب یابی (troubleshooting)
  • کد احراز هویت برای من ارسال نمی‌شود
    ابتدا مطمئن شوید شماره تلفن خود را به درستی وارد کرده‌اید. سپس بررسی کنید که خط شما در دسترس است. با فعال و غیر‌فعال کردن حالت هواپیما (Airplane Mode) دسترسی بازسازی می‌شود. در صورتی که در این دو مورد مشکلی وجود نداشت، با پشتیبانی تماس بگیرید.
  • پس از ورود به اتاق بلافاصله بیرون می‌افتم
    ابتدا وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید. اگر کانکشن شما ناپایدار بود به این معنا هست که اینترنت شما ناپایدار است. سیستم را بررسی کنید و مطمئن شوید برنامه‌ای در حال دانلود/به‌روز‌رسانی/استفاده از اینترنت نیست.
    کیفیت تصویر خود را کاهش دهید: با ورود به ابزارِ بیشتر ( پایین صفحه سمت راست)، گزینه مدیریت کیفیت تصویر را انتخاب کنید و کیفیت را از استاندارد به پایین تغییر دهید.
    ممکن است به صورت مقطعی مشکلی برای اینترنت پیش آمده است. با تغییر اینترنت از خانگی به اینترنت همراه و برعکس می‌توانید بررسی کنید آیا مشکل از اینترنت است یا نه.
    در صورتی که موارد اشاره شده مشکل را برطرف نکرد با تیم پشتیبانی قرار تماس بگیرید.
  • چرا بقیه شرکت کنندگان تصویر مرا ندارند؟
    در مرحله اول از روشن بودن دوربین دوربین مطمئن شوید.
    سپس بررسی کنید مرورگر به دوربین دسترسی دارد یا نه. وارد ، هم‌راستای لینک اتاق، شوید و مطمئن شوید مقابل عکس دوربین گزینه دوم (Allow) انتخاب شده است. در صورتی که تغییری اعمال کردید لازم است صفحه را با ، هم‌راستای لینک اتاق، مجدد بارگذاری کنید.
    در صورتی که موارد اشاره شده مشکل را برطرف نکرد با تیم پشتیبانی قرار تماس بگیرید.
  • چرا بقیه شرکت کنندگان صدای مرا نمی‌شنوند؟
    در مرحله اول از روشن بودن میکروفون میکروفون مطمئن شوید.
    سپس بررسی کنید مرورگر به میکروفون دسترسی دارد یا نه. وارد ، هم‌راستای لینک اتاق، شوید و مطمئن شوید مقابل عکس میکروفون/ گزینه دوم (Allow) انتخاب شده است. در صورتی که تغییری اعمال کردید لازم است صفحه را با ، هم‌راستای لینک اتاق، مجدد بارگذاری کنید.
    زمانی که از دسترسی‌ها مطمئن شدید امتحان کنید با هندزفری (یا بدون هندزفری) صدا منتقل می‌شود یا نه. به این صورت می‌توانید بررسی کنید مشکل از میکروفون است یا نه.
    در صورتی که موارد اشاره شده مشکل را برطرف نکرد با تیم پشتیبانی قرار تماس بگیرید.
  • کیفیت اشتراک‌گذاری صفحه پایین است
    کیفیت تصویر می‌تواند به خاطر اینترنت ضعیف کم شود. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید در صورت امکان شرکت‌کننده‌های دیگر دوربینشان را خاموش کنند تا ظرفیت مصرف اینترنت کمتر شود و کیفیت تصاویر لازم بهتر شوند.
  • خطای ۴۰۴ نشان داده می‌شود
    در ۲ حالت ممکن است این پیام را به شما نشان دهد:
        ۱ - در صورتی که لینکی وارد کرده باشین که کلمه‌ای جابه‌جا یا اشتباه وارد شده باشد.
        ۲ - یا اتاق وجود نداشته باشد یا حذف شده باشد.
    در غیر این صورت لطفا با تیم پشتیبانی قرار تماس بگیرید.
  • خطای اتصال به سرور نشان داده می‌شود
    لطفا با پشتیبانی در تماس باشید تا با توجه به مورد پیش آمده راهنمایی کنند.
پرسش خود را پیدا نکردید؟
با ما در ارتباط باشید
راه‌های ارتباط با قرار: